Vyhledat v textu

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
30
výlukový jízdní řád od 16.7.2024
1
výlukový jízdní řád od 16.7.2024
2
výlukový jízdní řád od 16.7.2024
Stolní tenis
3
výlukový jízdní řád od 16.7.2024
4
výlukový jízdní řád od 16.7.2024
5
výlukový jízdní řád od 16.7.2024
6
výlukový jízdní řád od 16.7.2024
7
výlukový jízdní řád od 16.7.2024
8
výlukový jízdní řád od 16.7.2024
9
výlukový jízdní řád od 16.7.2024
10
výlukový jízdní řád od 16.7.2024
Drakiáda 10. října 2024
11
výlukový jízdní řád od 16.7.2024
12
Vinobraní 12. 10. 2024
silnice aktuální stav
Moštování 12.10.2024
info k autobusové dopravě
13
Lukavická štafeta 2024
info k autobusové dopravě
14
Sbírka pro Diakonii Broumov
info k autobusové dopravě
15
Sbírka pro Diakonii Broumov
info k autobusové dopravě
16
Sbírka pro Diakonii Broumov
info k autobusové dopravě
17
Ukliďme Lukavici
Sbírka pro Diakonii Broumov
info k autobusové dopravě
18
info k autobusové dopravě
19
info k autobusové dopravě
20
info k autobusové dopravě
21
info k autobusové dopravě
22
info k autobusové dopravě
23
info k autobusové dopravě
24
info k autobusové dopravě
25
info k autobusové dopravě
26
info k autobusové dopravě
27
info k autobusové dopravě
28
info k autobusové dopravě
29
info k autobusové dopravě
30
info k autobusové dopravě
31
info k autobusové dopravě
Odstávka elektřiny 10/2024
1 2 3
Drobečková navigace

Úvod > Obec > Aktuality

Aktuality


Nově byla zřízena služba "Vložení vlastní aktuality" - konající se na území obce Lukavice

Po vyplnění formuláře a při splnění podmínek pro vložení bude Vaše akce (kulturní, sportovní, turistická a pod.), konající se na území obce Lukavice, vložena na tuto stránku a zaslána tudíž odběratelům přihlášeným k odběru aktualit.

Vložení vlastní aktuality

Štítky:



































Výzva - COVID

Datum konání: 16. 10. 2020

V Ý Z V A

V Žamberku: 15. 10. 2020

Vážení občané,

obracíme se na Vás s naléhavou výzvou v době, kdy čelíme velmi významnému riziku ohrožení zdraví v souvislosti s prokázáním výskytu koronaviru. Vláda České republiky svým usnesením vyhlásila od 5.10.2020 nouzový stav a přijala celou řadu krizových opatření.

Aktuální vývoj epidemiologické situace v rámci správního obvodu ORP Žamberk, který zahrnuje celkem 27 obcí, má negativní trend a počty aktuálně nakažených COVID 19 prudce stoupají. V této souvislosti stoupá rovněž počet nutných hospitalizací, který může způsobit obtížnou situaci ve spádové Orlickoústecké nemocnici.

Aktuální počet nakažených v ORP Žamberk, z toho aktuální počet hospitalizací:

1.10.2020 - 29/1

8.10.2020 - 76/2

15.10.2020 - 164/9

Abychom tento negativní trend zvrátili, musíme všichni zodpovědně dodržovat přijatá krizová opatření, hygienická pravidla a pokud je to možné, snížit osobní kontakty na minimum a domov opouštět jen v nezbytném případě.

Naléhavě Vás žádáme, pomozte nám svým zodpovědným přístupem zvládnout tuto mimořádně závažnou krizovou situaci.

Děkujeme Vám, společně to zvládneme.

 

Za Bezpečnostní radu ORP Žamberk:

Ing. Bc. Oldřich Jedlička – předseda BR a starosta města Žamberk

Ivan Vrkoč – místostarosta č.1 města Žamberk

Ing. Marcel Klement – tajemník Městského úřadu Žamberk

Mgr. plk. Radomír Štantejský – ředitel úz. odboru Policie ČR, Ústí nad Orlicí

Ing. mjr. Zdeněk Koutník – velitel požární stanice HZS Žamberk

Petr Fiala – starosta města Letohrad

Miroslav Wágner – starosta města Jablonné nad Orl.

Ing. Vladimír Fikejs – tajemník KŠ ORP

ZA OBEC LUKAVICE ILONA SEVEROVÁ, STAROSTKA


Publikováno 16. 10. 2020 12:07

Zvěřinové hody

Datum konání: 16. 10. 2020 - 18. 10. 2020

Pohostinství U Malečků v Lukavici oznamuje, že výdej jídel při ZVĚŘINOVÝCH HODECH tento víkend bude realizován přes výdejní okénko.

Jídla se budou vydávat od pátku 16.10 do neděle 18.10.2020 vždy od 11. do 15. hodin.


Autor: Ilona Severová Publikováno 14. 10. 2020 7:52

Opatření hejtmana o vykonávání péče o děti a mládež v době nouzového stavu

Datum konání: 14. 10. 2020

2020-10-13 Opatreni_hejtmana_o_vykonavani_pece_o_deti_a_mladez.pdf

Kraj vytvořil seznam škol určených pro péči o děti zdravotníků a dalších profesí

V návaznosti opatření Vlády České republiky, které od středy 14. 10. uzavírá také 1. stupeň základních škol, svolal hejtman Pardubického kraje Martin Netolický jednání, jehož cílem bylo určení škol a školských zařízení, které mají zajišťovat péči o děti pracovníků ve zdravotnictví, sociálních službách či bezpečnostních sborech ve věku od tří do deseti let. Kompletní seznam určených škol, který byl odsouhlasen starosty obcí s rozšířenou působností, je k dispozici na internetových stránkách Pardubického kraje www.pardubickykraj.cz/koronavirus a výše v aktualitě.

https://www.pardubickykraj.cz/aktuality/109192/kraj-vytvoril-seznam-skol-urcenych-pro-peci-o-deti-zdravotniku-a-dalsich-profesi


Publikováno 14. 10. 2020 7:45

Zřízení dětské skupiny na ZŠ Žamberk, Nádražní 743

Datum konání: 13. 10. 2020

Základní škola Nádražní 743, Žamberk byla určena jako škola k vykonávání péče o děti a mládež, k nimž nemohou za krizové situace vykonávat péči rodiče nebo jiný zákonný zástupce, a to pro celé území ORP Žamberk.

 

Komu je dětská skupina ZŠ Nádražní 743 určena:

  • Děti zaměstnanců bezpečnostních sborů, obecní policie, poskytovatelů zdravotních služeb, orgánů ochrany veřejného zdraví, poskytovatelů sociálních služeb, sociálních pracovníků zařazených k výkonu sociální práce na krajských a obecních úřadech, sociálních pracovníků a dalších odborných pracovníků v sociálně-právní ochraně dětí, příslušníků ozbrojených sil nebo pedagogických či nepedagogických pracovníků určené školy
  • Věk dětí od 3 do 10 let
  • Místo: školní družina při ZŠ, zvonek Družina 1
  • Doba provozu: pondělí – pátek od 7:00 do 16:00 hodin
  • Začátek provozu – středa 14.10.2020 v 7:00 hodin
  • Další podmínky: přijímáme pouze zdravé děti, bez projevu respirační či jiné infekce, které se v předchozích 14 dnech nevrátilo z rizikových zemí či jim nebylo nařízeno karanténní opatření
  • Stravování – svačina vlastní, pitný režim a oběd bude zajištěn
  • Nutnost objednání služby nejdéle den předem do 16:00 hodin. Kontaktní osoba Mgr. Roman Pospíšil, tel č. 737 100 228 nebo na e-mailu zspospisil@seznam.cz
  • Zákonný zástupce vyplní přihlášku při předání dítěte do dětské skupiny

 

Mgr. Dagmar Ducháčková

Odbor sociálních věcí a zdrav.

 

Dětská skupina od 14.10.2020.docx


Publikováno 13. 10. 2020 13:51

Krizová opatření a mimořádná opatření MinZdr

Datum konání: 13. 10. 2020

Sbírka zákonů částka 166 ze dne 12.10.2020 

Vládní usnesení související s bojem proti COVID - 12.10.2020.pdf

Nouzový stav a mimořádná opatření – co aktuálně platí - 12.10.2020.pdf

 

2020-10-12 Mimoradne-opatreni-noseni-ochrannych-prostredku-dychacich-cest-od-13-10-2020-do-odvolani.pdf

 2020-10-12 Mimoradne-opatreni-krajsti-koordinatori-intenzivni-pece-s-ucinnosti-od-14-10-2020.pdf

 

Vláda od středy zpřísní preventivní opatření, pošle ochranné pomůcky invalidním důchodcům

https://www.vlada.cz/cz/media-centrum/aktualne/vlada-od-stredy-zprisni-preventivni-opatreni--posle-ochranne-pomucky-invalidnim-duchodcum-184111/

 

Od středy 14. října dojde na území České republiky k dalšímu zpřísnění protiepidemických opatření. Jejich rozsah schválila vláda Andreje Babiše na jednání v pondělí 12. října 2020. Rozhodla rovněž, že ze státních rezerv uvolní 190 000 respirátorů typu FFP2 a milion roušek pro těžce hendikepované osoby, a schválila také uvolnění až 205 milionů korun na nákup remdesiviru.

Vláda po celodenním jednání s odborníky, sociálními partnery i zástupci opozice odsouhlasila nová krizová opatření, kterými chce zvrátit nepříznivý vývoj pandemie nemoci covid-19. „V podstatě od rána jsme diskutovali ta opatření, o kterých jsme rozhodli, a jsme si vědomi toho, že máme jeden pokus. Jeden pokus, který musí být úspěšný. Úspěšný v tom, abychom i tentokrát nárůst epidemie zvládli,“ uvedl premiér Andrej Babiš.

Od středy nebude možné na jednom místě, ať už venku či uvnitř, organizovaně či nikoli, až na přesně specifikované výjimky se shromáždit v počtu více než šest osob. Do restaurací, barů a podobných stravovacích zařízení nebudou smět chodit zákazníci, bude možné je obsloužit pouze přes výdejní okénko, ale jen do 20. hodiny. Výjimku budou mít pouze hotelové restaurace pro hotelové hosty a svatební a smuteční hostiny. Zavřít musí všechny hudební, taneční, herní a další společenské kluby a diskotéky. Na veřejnosti bude zcela zakázáno konzumovat alkoholické nápoje.

Ke změnám dojde i v provozu školských zařízení. Po razantním omezení teoretické výuky na vysokých a středních školách budou od 14. října zcela uzavřeny i školy základní, družiny a školské kluby. „Co je důležité a pozitivní, že už dnes víme, kdy tyto školy otevřeme, a to bude 2. listopadu, a samozřejmě jsou tady ještě prázdniny od 26. října jeden týden. Takže vlastně mluvíme o dvou týdnech,“ konstatoval předseda vlády. „Také jsme rozhodli a domluvili se v rámci koalice, že upravíme ošetřovné, které by mělo zůstat na 60 procentech, ale s minimem 400 korun denně,“ doplnil Andrej Babiš.

Krajští hejtmani a pražský primátor ale dostali od vlády za úkol zajistit péči o děti ve věku 3-10 let zaměstnanců bezpečnostních sborů, ozbrojených sil a dalších složek integrovaného záchranného systému, hygienických stanic a také poskytovatelů zdravotních a sociálních služeb, aby nebyl ohrožen chod kritické infrastruktury a zdravotnických a sociálních zařízení.

Vysokoškolské koleje, domovy mládeže a internáty budou mít zákaz ubytovávat studenty a žáky s výjimkou těch, kterým vláda uložila pracovní povinnost. Pracovní povinnost se přitom týká studentů vybraných ročníků lékařských fakult, farmacie, zubního lékařství a vyšších odborných a středních zdravotnických škol.

Lidé si budou muset od 13. října nově nasadit roušky či jiné ochranné prostředky dýchacích cest i na zastávkách, nástupištích a v čekárnách hromadné dopravy. „Chceme požádat veřejnost a občany o porozumění. Je to strašně důležité, protože nechceme tady riskovat scénář á la Izrael nebo Itálie, jak se stalo na jaře. Rozhodování bylo samozřejmě složité, ale myslím si, že máme jasnou vizi, jak se vrátit do normálu, a já jsem přesvědčen, že se nám to společně s vámi podaří a že ten vir porazíme tak, jak se nám to povedlo v první vlně. Máme zkušenosti, máme jasné plány, máme jasnou vizi, ale teď je prioritou, aby naše nemocnice zvládly ten nápor lidí, kteří jsou hospitalizovaní s covidem-19,“ apeloval předseda vlády.

Vláda rovněž obnovila omezení provozu sociálních služeb a zákaz vycházet mimo objekt či areál zařízení pro klienty sociálních služeb, jako tomu už bylo na jaře, a přijala opatření, aby občané, kteří žádají o poskytnutí nepojistných sociálních dávek, nemuseli chodit na úřady se žádostmi, ale aby úřady přijímaly žádosti elektronicky, nebo je automaticky prodlužovaly.

Vláda rovněž rozhodla, že ze státních hmotných rezerv uvolní 190 000 kusů respirátorů typu FFP2 a 1 000 000 roušek, které bezúplatně poskytne osobám pobírajícím invalidní důchod pro invaliditu třetího stupně a osobám mladším 18 let, kterým byl přiznán průkaz osoby se zdravotním postižením ZTP nebo ZTP/P. Distribuci zajistí Ministerstvo práce a sociálních věcí, a to prostřednictvím České správy sociálního zabezpečení, respektive prostřednictvím Úřadu práce ČR, které je budou distribuovat ve spolupráci s Českou poštou. Vláda pro tyto účely uvolnila z vládní rozpočtové rezervy 5,95 milionu korun. Další informace naleznete v tiskové zprávě Ministerstva práce a sociálních věcí.

Stát zajistí i osobní ochranné prostředky pro zaměstnance zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc a ohrožené děti, kterým poskytují péči i během nouzového stavu. Pro tato zařízení bude ze státních hmotných rezerv zajištěno po dobu nouzového stavu až 26 580 respirátorů typu FFP2, 186 000 roušek, 49 500 ochranných rukavic a 2 475 ochranných štítů. Více v tiskové zprávě Ministerstva práce a sociálních věcí.

Vláda schválila také uvolnění až 205 milionů korun na zajištění nákupu léčivého přípravku Veklury od firmy Gilead Sciences, který obsahuje léčivou látku remdesivir. Nákup proběhne prostřednictvím Evropské unie, která má s americkým výrobcem nasmlouvaný objem dodávek. Firma totiž kvůli omezeným výrobním kapacitám a obrovské poptávce nejedná s jednotlivými státy, ale pouze s nadnárodními celky. Česká republika má aktuálně přislíbeny dodávky 10 000 vialek pro měsíc říjen, tj. léčbu pro cca 1 650 pacientů, a zvyšující se dodávky pro další měsíce. Částka, kterou vláda uvolnila z vládní rozpočtové rezervy, představuje náklady na úhradu dodávek na dva měsíce.

Vláda schválila také návrh novely zákona o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS-CoV-2 na oblast kulturních akcí. Novela prodlužuje časovou působnost zákona, který umožňuje pořadatelům odložit vrácení vstupného na akce, které se měly uskutečnit po dobu účinnosti novely, ale kvůli probíhající epidemii musely být zrušeny, až do 30. září 2021.

Kompletní výsledky vlády naleznete na http://www.vlada.cz/cz/media-centrum/aktualne/vysledky-jednani-vlady-12-rijna-2020-184108/.


Publikováno 13. 10. 2020 10:36

Děti v pasti sociálních sítí II - ODLOŽENO

Datum konání: 13. 10. 2020

13.10.2020 - Děti v pasti sociálních sítí II (https://www.maporlicko.cz/aktivity/detail/pozvanka-deti-v-pasti-socialnich-siti-ii-odlozeno)


Publikováno 9. 10. 2020 13:11

Omezení činnosti a opatření - Sokolovna Lukavice

Datum konání: 12. 10. 2020 - 25. 10. 2020

Omezení činnosti a opatření - Sokolovna Lukavice

Z důvodu vyhlášeného nouzového stavu, Usnesení vlády č. 994 a dalších přijatých krizových opatření dochází od 12. 10. 2020 do odvolání, nejméně však do 25. 10. 2020 k uzavření sokolovny v Lukavici pro veškerý provoz.

Děkujeme za pochopení nutnosti tohoto opatření

Ilona Severová

starostka


Publikováno 12. 10. 2020 8:33

Omezení činnosti a opatření - Obecní úřad Lukavice

Datum konání: 12. 10. 2020 - 25. 10. 2020

Omezení činnosti a opatření - Obecní úřad Lukavice

Z důvodu vyhlášeného nouzového stavu, Usnesení vlády č. 994 a dalších přijatých krizových opatření dochází od 12. 10. 2020 do odvolání, nejméně však do 25. 10. 2020 k těmto omezením a opatřením u Obecního úřadu v Lukavici:

  • omezení úředních hodin pouze na pondělí a středa 10.00 – 12.00 a 14.00 – 17.00 hod.
  • odkladné případy a žádosti řešte po ukončení platnosti těchto krizových opatření
  • dle možnosti využívejte elektronický a telefonický kontakt: oulukavice@orlicko.cz, 465 621 425
  • omezte účast na úřadě na nezbytně nutnou dobu
  • nadále při návštěvě úřadu dodržujte: používání roušek, dezinfekce rukou a rozestupy 2 m

 

Děkujeme za pochopení nutnosti těchto opatření

Ilona Severová

starostka


Publikováno 12. 10. 2020 8:31

Finanční správa omezuje provoz svých pracovišť

Datum konání: 12. 10. 2020

GENERÁLNÍ FINANČNÍ ŘEDITELSTVÍ

Lazarská 15/7, 117 22 Praha 1

 

TISKOVÁ ZPRÁVA

Finanční správa omezuje provoz svých pracovišť

S ohledem na vyhlášená vládní opatření v souvislosti s COVID-19, budou pracoviště Finanční správy od pondělí 12. 10. 2020 do 25. 10. 2020 přístupná pro veřejnost v omezeném rozsahu. Provoz podatelen na finančních úřadech bude následující dva týdny omezen pouze na pondělí
a středu od 8:00 do 13:00 hodin. Případné další nezbytné kontakty s veřejností budou na finančních úřadech probíhat pouze po předchozí domluvě či na výzvu správce daně.

 

Pracoviště v tzv. „optimalizovaném režimu 2+2“ budou do 25. 10. 2020 zcela uzavřena. Přehled těchto územních pracovišť naleznete na webových stránkách Finanční správy.

 

Finanční správa doporučuje veřejnosti, aby na minimum omezila osobní návštěvu na úřadu a ke komunikaci se správcem daně využívala dálkové formy komunikace. Na územních pracovištích Finanční správy (mimo pracovišť v režimu 2+2) budou též umístěny takzvané „sběrné boxy“, do kterých je možné vhodit podání.

 

Omezení provozu byla zavedena v souladu s usnesením vlády a mají minimalizovat riziko přenosu nemoci mezi občany. Další konkrétní informace o provozu na úřadech může veřejnosti podat místně příslušný finanční úřad. Telefonní linku nalezne veřejnost na příslušné stránce finančního úřadu.

 

 

V Praze dne 9. října 2020

Ing. Mgr. Zuzana Mašátová

Tisková mluvčí

Generální finanční ředitelství

E-mail: Zuzana.Masatova@fs.mfcr.cz

Tel.: +420 704 870 150


Publikováno 12. 10. 2020 8:01

Omezení činnosti a opatření u Městského úřadu Žamberk

Datum konání: 9. 10. 2020

Omezení činnosti a opatření u Městského úřadu Žamberk

 

Z důvodu vyhlášeného nouzového stavu, Usnesení vlády č. 994 a dalších přijatých krizových opatření dochází od 12.10. do 25.10.2020 k těmto omezením a opatřením u Městského úřadu Žamberk:

- omezení úředních hodin pouze na pondělí a středa 9.00 – 11.00 a 14.00 – 17.00 hod.

- odkladné případy a žádosti řešte po ukončení platnosti těchto krizových opatření

- veškeré žádosti podávejte pouze přes podatelnu úřadu, dle možnosti elektronicky:

  e-podatelna@zamberk.eu nebo využívejte telefonický kontakt

- omezte účast na úřadě na nezbytně nutnou dobu

- nadále při návštěvě úřadu dodržujte: používání roušek, dezinfekce rukou a rozestupy 2 m

- využívejte objednávkový systém na webových stránkách města.


Publikováno 9. 10. 2020 12:54