Vyhledat v textu

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
27 28 29 30
Táta a syn - představení
31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
Lukavský ples
15 16
17 18
Upozornění na odstávku elektřiny - 18. a 20.2.2025
19 20 21 22 23
24 25
Obecní úřad pro nemoc uzavřen
26
Obecní úřad pro nemoc uzavřen
27
Masopust 2025
Obecní úřad pro nemoc uzavřen
28
Obecní úřad pro nemoc uzavřen
1 2
Drobečková navigace

Úvod > Obec > Aktuality

Aktuality


Nově byla zřízena služba "Vložení vlastní aktuality" - konající se na území obce Lukavice

Po vyplnění formuláře a při splnění podmínek pro vložení bude Vaše akce (kulturní, sportovní, turistická a pod.), konající se na území obce Lukavice, vložena na tuto stránku a zaslána tudíž odběratelům přihlášeným k odběru aktualit.

Vložení vlastní aktuality

Štítky:





































O cenu obce Lukavice

Datum konání: 22. 5. 2022

SDH Lukavice pořádá v neděli 22.května 2022 XIV. ročník soutěže mladých hasičů O cenu obce Lukavice. Přijďte fandit lukavským účastníkům soutěže.

Lukavský pohár 2022.jpg


Autor: Ilona Severová Publikováno 14. 4. 2022 15:11

Výstraha ČHMÚ

Datum konání: 20. 5. 2022 - 21. 5. 2022

VÝSTRAHA ČHMÚ
VÝSTRAHA PŘEDPOVĚDNÍ POVODŇOVÉ SLUŽBY ČHMÚ


Zpráva č. 000151
Odesláno: 20.5.2022 11:41:37
Zpráva aktualizuje předchozí zprávu č. 000150 vydanou 19.05.2022 v 11:30:30 hodin
Územní platnost: ORP Žamberk



Meteorologická situace: Přes naše území bude postupovat k jihovýchodu studená fronta.


Velmi silné bouřky Vysoký st. nebezpečí
20.5. 16:00  –  21.5. 02:00
Popis: Očekává se ojedinělý výskyt velmi silných bouřek doprovázených nárazy větru kolem 25 m/s (90 km/h), kroupami kolem 2 cm a krátkodobými úhrny kolem 30 mm.
Doporučení: Lokálně se očekává přívalový déšť s možným intenzivním odtokem vody ze svahů, rychlým rozvodněním malých toků a suchých koryt, zatopení podchodů, podjezdů, sklepů, podemletí komunikací nebo jejich zanesení unášeným materiálem apod. Nárazy větru mohou lámat větve, vyvracet stromy. Nebezpečí představují také kroupy a blesky. Lze očekávat škody na majetku, výpadky v energetice, problémy v dopravě apod. Je třeba dbát na bezpečnost zejména s ohledem na nebezpečí zásahu bleskem a úrazu padajícími a poletujícími předměty, případně i kroupami. Nutno zabezpečit okna, dveře, skleníky, volně položené předměty apod. Nevstupovat a nevjíždět do proudící vody a zatopených míst. Při řízení vozidla v bouřce snížit rychlost jízdy a jet velmi opatrně. Vývoj a postup bouřek lze sledovat na výstupech z meteorologických radarů na internetu ČHMÚ www.chmi.cz nebo v aplikaci mobilního telefonu.

Autor: Ilona Severová Publikováno 20. 5. 2022 12:04

Florián

Datum konání: 7. 5. 2022

Sbor dobrovolných hasičů Vás zve v sobotu 7.května na Oslavu svátku sv.Floriána, která začíná v 18 hodin v hasičské zbrojnici. Občerstvení je zajištěno.

florián 2022.jpg


Autor: Ilona Severová Publikováno 4. 5. 2022 7:41

Zápis do Mateřské školy Lukavice 2022/2023

Datum konání: 4. 5. 2022 - 5. 5. 2022

zápis MŠ 2022.jpg


Publikováno 6. 4. 2022 13:44

Stavění máje a pálení čarodějnic

Datum konání: 30. 4. 2022

Tělocvičná jednota Sokol Lukavice Vás srdečně zve na tradiční stavění Máje a pálení čarodějnic,
které se koná u Sokolovny 30.4.2022 od 18 hodin.
Maskované čaroděje a čarodějnice odměníme. Občerstvení zajištěno. 
Carodejnice_TJ_Lukavice_22.jpg
 

Publikováno 13. 4. 2022 10:51

Sbírka pro Diakonii Broumov

Datum konání: 4. 4. 2022 - 8. 4. 2022

Obec Lukavice ve spolupráci s Diakonií Broumov pořádají ve dnech 4. - 8. dubna 2022 sbírku oblečení a dalších věcí, jejichž seznam najdete v textové části letáku. Věci do sbírky můžete odkládat do hasičské zbrojnice v budově obecního úřadu.

 

               Více na  www.diakoniebroumov.cz, www.facebook.com/broumovdiakonie

Seznam věcí, které můžete dát do sbírek

 

Ø     Veškeré letní a zimní oblečení (dámské, pánské, dětské)

      – nepoškozené s fungujícími zipy

Ø     Lůžkoviny, prostěradla, ručníky, utěrky – čisté i mírně poškozené,

Ø     Záclony, závěsy – nepoškozené

Ø     Látky (minimálně 1m2, prosíme, nedávejte nám odřezky a zbytky látek)

Ø     Domácí potřeby (nádobí bílé i černé, skleničky) zabalené v krabici

Ø     Vatované a péřové přikrývky, polštáře a deky, peří

Ø     Obuv – nepoškozená a v párech (svázaných gumičkou)

Ø     Kabelky, batohy, drobné předměty z domácnosti

Ø     Hračky – nepoškozené a kompletní, také plyšové

Ø     Menší elektrospotřebiče – mohou být i nefunkční

Ø     Knihy

 

VĚCI, KTERÉ VZÍT NEMŮŽEME:

Ø ledničky, televize, počítače, matrace, koberce – z ekologických důvodů

Ø nábytek

Ø znečištěný a vlhký textil

 

Sbírka se uskuteční v hasičské zbrojnici (budova ObÚ):

 

4. – 8. dubna 2022

pondělí a středa:  od 7 -  do 17 hod.

   úterý a čtvrtek: od 7 -  do 15 hod.

                  pátek: od 7 -  do 12 hod.

            

Bližší informace Vám rádi sdělíme: Tel.: 491 524 342, 739 999 112

 


Autor: Ilona Severová Publikováno 29. 3. 2022 9:16

Kotlíkové dotace pro nízkopříjmové domácnosti v Pardubickém kraji

Datum konání: 28. 3. 2022

kotdot_600x300_px_2021_72_dpi_drb.jpg

Pardubický kraj bude v roce 2022 poskytovat kotlíkové dotace pro žadatele s nižšími příjmy. Vyhlášení výzvy Pardubického kraje na předkládání žádostí o kotlíkovou dotaci je plánováno na květen 2022, ukončení příjmu žádostí bude 31. 8. 2022.

Dotace bude poskytována na výměnu kotle na pevná paliva nesplňujícího 3., 4. a 5. emisní třídu za nový ekologický zdroj.

Žadatelem o kotlíkovou dotaci pro domácnosti s nižšími příjmy může být vlastník nebo spoluvlastník nemovitosti, v níž dochází k výměně kotle, který zároveň v rodinném domě, bytu nebo trvale obývané stavbě pro rodinnou rekreaci trvale bydlí a prokáže, že splňuje podmínku nízkopříjmové domácnosti.  

Žádosti o dotaci se budou podávat elektronicky přes webovou aplikaci s následným doložením listinné verze žádosti vč. příloh na adresu Krajského úřadu Pardubického kraje. Žadatelé budou mít k dispozici podrobný návod na vyplnění a podání žádosti.

Doklady, které budou žadatelé předkládat v listinné podobě:

  • formulář žádosti o podporu,
  • doklad o kontrole technického stavu a provozu původního zdroje tepla – žadatel prokáže, že původní zdroj splňuje (splňoval) třídu kotle vhodnou k výměně,
  • fotodokumentace stávajícího kotle napojeného na otopnou soustavu a komínové těleso,
  • doklad o splnění podmínky nízkopříjmové domácnosti příp. výše průměrného čistého příjmu na člena domácnosti,
  • souhlas spoluvlastníků dotčené nemovitosti, pokud není žadatel jediným jejím vlastníkem (formulář souhlasu bude zveřejněn spolu s výzvou),
  • další doklady stanovené ve výzvě.

Podpora bude poskytována na instalace realizované od 1. 1. 2021 ve výši 95 % ze způsobilých výdajůs následujícími limity:

  • plynový kondenzační kotel – max. limit 100 000 Kč,
  • kotel na biomasu – max. limit 130 000 Kč,
  • tepelné čerpadlo – max. limit 130 000 Kč.

Výčet podporovaných zařízení je uveden v seznamu výrobků a technologií na SVT - Seznam výrobků a technologií (sfzp.cz).

Způsobilé budou výdaje na: stavební práce, dodávky a služby související s realizací včetně úpravy spalinové cesty, rekonstrukce otopné soustavy, na akumulační nádoby/kombinovaný bojler, zkoušky nebo testy na uvedení zdroje k užívání, na projektovou dokumentaci.

Prokazování splnění podmínky nízkopříjmové domácnosti

1. Výše příjmů domácnosti žadatele se nemusí prokazovat v následujících případech:

  • Žadatel a všichni členové jeho domácnosti pobírají ke dni podání žádosti o podporu starobní důchod nebo invalidní důchod 3. stupně.
  • Žadatel je nezletilý nebo student denního studia do 26 let. V případě spoluvlastnictví rodinného domu, trvale obývané stavby pro rodinnou rekreaci nebo bytové jednotky v bytovém domě jsou i ostatní spoluvlastníci nezletilí nebo studenti denního studia do 26 let.
  • Žadatel v období od 1. 1. 2020 do doby podání žádosti o podporu pobíral dávky v hmotné nouzi nebo příspěvek na bydlení (není nutné, aby dávky nebo příspěvek pobíral po celou dobu).

2. Výše příjmů domácnosti žadatele se musí prokazovat v těchto případech:

  • Domácnost je tvořena kromě osob uvedených v bodě 1 i dalšími osobami.
  • Domácnost je tvořena osobami neuvedenými v bodě 1.

V těchto případech musí platit, že průměrný čistý roční příjem na člena domácnosti v roce 2020 nebyl vyšší než 170 900 Kč tj. 14 242 Kč na osobu a měsíc. Příjmy členů domácnosti – osob bydlících společně se žadatelem – jsou průměrovány. Příjmy této domácnosti musejí být za všechny členy domácnosti doloženy, a to se zohledněním níže uvedených podmínek:

  • Domácnost tvoří výhradně osoby, které mají v dotčené nemovitosti trvalé bydliště, a dále ostatní osoby, které s žadatelem trvale bydlí. V případě, že osoba s trvalým bydlištěm bydlí ve skutečnosti jinde, poskytne čestné prohlášení a příjem této osoby se do příjmu domácnosti započítávat nebude. Počet členů domácnosti je rozhodný k datu podání žádosti o podporu.
  • Do příjmů se započítávají veškeré příjmy člena domácnosti, tj. příjmy ze zaměstnání, samostatné výdělečné činnosti, pronájmů, veškeré typy důchodů, dávky nemocenské, peněžitá pomoc v mateřství, dávky státní sociální podpory, podpora v nezaměstnanosti, rodičovský příspěvek, dávky v hmotné nouzi atp.
  • Příjmy nezletilých dětí a studentů do 26 let, kteří studují v denním studiu, se uvažují ve výši 0.

Zájemcům o uvedenou kotlíkovou dotaci poskytneme konzultace telefonické i formou e-mailu.

Telefonické konzultace poskytujeme v časech:

pondělí, středa 8 – 16 h

úterý, čtvrtek, pátek 8 – 13 h

 

V případě zájmu o kotlíkovou dotaci vyplňte dotazník zde.

Pokud jste již zapsáni v seznamu předběžných zájemců prostřednictvím emailu nebo telefonu, dotazník nevyplňujte!

 

Kontakty pro individuální konzultace:

Mgr. Lucie Angelová, email: lucie.angelova@pardubickykraj.cz, tel: 466 026 343

Ing. Eva Izáková, email: eva.izakova@pardubickykraj.cz, tel: 466 026 325

Ing. Jana Nováková, email: jana.novakova@pardubickykraj.cz, tel: 466 026 489

Ing. Ivana Musilová, email: ivana.musilova@pardubickykraj.cz, tel: 466 026 340

Bc. Lenka Vondrová, email: lenka.vondrova@pardubickykraj.cz, tel: 466 026 644

Bc. Petra Koblížková, email: petra.koblizkova@pardubickykraj.cz, tel: 466 026 265

Mgr. Klára Skřivánková, email: klara.skrivankova@pardubickykraj.cz, tel: 466 026 643

Ing. Petra Kodytková, email: petra.kodytkova@pardubickykraj.cz, tel: 466 026 647

 

Kotlíkové dotace pro ostatní zájemce, kteří nespadají do skupiny žadatelů pro nízkopříjmové domácnosti:

Vlastníci a spoluvlastníci nemovitostí, kteří nespadají mezi domácnosti s nižšími příjmy, mohou využít kotlíkovou dotaci z Nové zelené úsporám. Výhodou je, že v rámci jedné žádosti mohou požádat i o další podporu jako třeba na zateplení nebo využití dešťové vody. Díky komplexnímu projektu navíc získají finanční bonus. Poskytovatelem dotace je Státní fond životního prostředí. Bližší informace lze získat zde https://www.sfzp.cz/dotace-a-pujcky/kotlikove-dotace/ostatni-domacnosti/.

Další informace: https://www.pardubickykraj.cz/kotlikove-dotace/115559/kotlikove-dotace-pro-nizkoprijmove-domacnosti-v-pardubickem-kraji

Informace ke kotlíkovým dotacím.pdf

 


Publikováno 23. 3. 2022 16:53

Veřejná autobusová doprava

Datum konání: 21. 3. 2022

Oznamujeme, že omezení v oblasti autobusové dopravy, které se týkaly dopravce ČSAD Ústí nad Orlicí, a.s., budou ukončena k 20. 3. 2022 a od 21.3. 2022 bude zahájen plný provoz.


Publikováno 16. 3. 2022 15:04

Čtenářský maraton

Datum konání: 21. 3. 2022 - 25. 3. 2022

zš 2022 čtenářský maraton.PNG


Publikováno 16. 3. 2022 14:58

Finanční úřad - Mimořádné služby v březnu 2022

Datum konání: 21. 3. 2022 - 1. 4. 2022

Finanční úřad Žamberk - Mimořádné služby v březnu 2022 v souvislosti s přebíráním přiznání k dani z příjmů za rok 2021

Od 28. 3. 2022 do 1. 4. 2022 bude úředním dnem každý pracovní den v následujícím rozsahu: 

Den

Úřední den a podatelna

Po 28. 3. 2022

8:00 - 17:00

Út 29. 3. 2022

8:00 – 17:00

St 30. 3. 2022

8:00 - 17:00

Čt 31. 3. 2022

8:00 – 17:00

Pá 1. 4. 2022

8:00 – 18:00

 

Pracovníci finančního úřadu budou přebírat přiznání k dani z příjmů v zasedacích místnostech těchto měst v termínech: 

Den

Město/místo

Úřední hodiny

Po 21. 3. 2022

Letohrad/MěÚ

14:00 – 16:00

 St 23. 3. 2022

Jablonné nad Orlicí/MěÚ

13:00 – 16:00

St 16. 3. 2022

Králíky/MěÚ

8:30 – 12:00  13:00 – 16:00

Čt 17. 3. 2022

Králíky/MěÚ

8:30 – 12:00  13:00 – 16:00

 

 V Žamberku dne 16. 2. 2022

Ing. Miroslav Buryška
ředitel odboru ÚP
Finanční úřad pro Pardubický kraj
Územní pracoviště v Žamberku 

 

FÚ mimořádné služby 2022 - březen.doc


Publikováno 22. 2. 2022 8:17